Rossz vérkeringés visszér. Ajánlott mozgásformák

Keringésjavító sportok | BENU Gyógyszertárak

Milyen mozgásformákat, sportokat javasolnak az orvosok a visszeres betegeknek?

A rossz vérkeringés okozta lábsebek Szép, egészséges lábak 7.

A visszeresség háttere Visszérbetegség lényege, hogy a vér a vénákban nemcsak a szív felé, hanem a vénai billentyűk működésének elégtelen volta miatt visszafelé, a mély vénák felől, a felületesek felé is áramlik. Ez a folyamat a felületes vénákban a vér pangását, és az erek túlterhelését eredményezi.

Súlyos visszeresség esetén az egész végtagi keringés károsodhat.

rossz vérkeringés visszér miért duzzadnak a lábak a visszerektől

A visszeres betegek számára bizonyos mozgásformák segítséget nyújthatnak abban, hogy a szövődmények, illetve az állapot romlása késleltethető legyen. Az alsó végtag visszeressége esetén a mozgás legfőbb célja, hogy a lábszárban működő izompumpa edzésben legyen.

Ennek tünetei a betegség stádiumainak, előrehaladottságának megfelelően jelentkeznek. Tünetmentes állapot. Ebben a kezdeti állapotban bár látható tünet nincs, különböző panaszok már utalhatnak a keringési zavarra.

Az izompumpa dolgoztatása a gravitáció kikapcsolásával segíti a vénák kiürülését, javítja a végtag keringését. Visszeres betegeknek elsősorban az izompumpa edzésével járó sportok ajánlottak: Úszás: a sportág gyakorlása, a ritmusos lábtempók révén, kiválóan működteti az izompumpát.

Másik előnye, rossz vérkeringés visszér a vízben felvett vízszintes testhelyzet csökkenti a lábak terhelését.

rossz vérkeringés visszér lamifaren visszér ellen

Túlsúlyos visszeres betegeknek kifejezetten ajánlott az úszás, hiszen esetükben így lesz a legkisebb a lábakat terhelő véroszlop súlya. Rossz vérkeringés visszér úszást hideg vízben C végzik, a hideg környezet összehúzza a vénák falában lévő simaizmokat. Amikor a medencébe merülünk, a víz nyomása abban is segít, hogy a lábban pangó vért, és a telt visszerek kiürülését fokozza.

rossz vérkeringés visszér visszér a lábon hogyan lehet gyógyítani

Az úszást érdemes rendszeresen, hosszabb ideig, egyenletes intenzitással végezni visszeres problémákkal küzdőknek. Kerékpározás: a pedálozás is pumpáló hatást fejt ki a visszerekre, edzi a láb izompumpáit.

  • Szerző: Komáromi Zsombor máj 6, Tippek, érdekeségek Azok számára, akik nap mint nap sok álldogálással, cipeléssel vagy megerőltető mozgással terhelik lábaikat, jól ismert érzés a rendszeres lábfájdalom.
  • Мы редко осознаем существование этих законов, но подчиняемся .

Kerékpározás közben arra ügyeljünk, hogy egyenletes tempóban tekerjük a biciklit, ne törekedjünk rövid ideig tartó, nagyon intenzív kerékpározásra. Az edzéseknél fontos, hogy minél hosszabb ideig, viszonylag egyenletes tempóban tekerjünk, ezzel nemcsak az alsó végtagok keringését javíthatjuk, de a szív- és érrendszerre is áldásos hatást gyakorol a rendszeres kerékpározás.

  • Ez a cikk is érdekelheti Önt!
  • A vér oxigént, vizet és tápanyagokat szállít a szervekhez, a felesleges salakanyagot pedig elvezeti.

Gyaloglás: minden visszeres betegnek javasolható testmozgás, tudni kell azonban, hogy az optimális hatás elérése érdekében legalább egy órás sétákat érdemes végezni, hetente több alkalommal. Ennél a mozgásformánál sem a sebesség a cél, hiszen az izompumpa működését leginkább az egyenletes tempójú, hosszabb ideig tartó gyaloglás fokozza. Otthon végezhető visszértorna: egyszerű gyakorlatok melyek segítenek a láb keringésének javítására.

Artériás keringést javító torna

Ellenjavallott sportok a súlyemelés, testépítés, intenzív futás, ugrálással végzett mozgásformák.

Lehet, hogy érdekel